ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДЕНЬ БОРОТЬБИ З ТОРГІВЛЕЮ ЛЮДЬМИ

    План виховної роботи школи на 2020-2021 навчальний рік

    Правила поведінки та зовнішній вигляд учнів

                                         Комунальна організація (установа, заклад)

    Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11

    Шосткинської міської ради сумської області

     

    НАКАЗ

    .05.2020                                          м. Шостка                                       № -ОД

     

    Про підсумки виховної роботи

    в школі за 2019-2020

    навчальний рік

    Виховна робота навчального закладу у 2019-2020 навчальному році була спрямована на виконання Законів України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту” «Про охорону дитинства», реалізацію заходів Концепції національно-патріотичного виховання, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 року №641 та здійснювалася відповідно до Програми „Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України”, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №1243. Головними завданнями року були національно-патріотичне виховання школярів, громадянське виховання учнівської молоді, формування у дітей та підлітків засад здорового способу життя, удосконалення роботи з превентивного виховання, попередження проявів насильства та жорстокого поводження з дітьми, створення умов безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу.

    Виховна робота в закладі була спрямована на виконання державних, обласних, міських програм. Виховна робота проводилась відповідно до методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України на 2019-2020 н.р. (лист МОН від 27.06.2019 №1/9-414).

    Навчальний рік був розподілений на місячники, а саме:

    Вересень- місячник дорожнього руху та краєзнавчої роботи;

    Жовтень- місячник превентивного та громадянського виховання;  

    Листопад- місячник оборонно-масової роботи; патріотичної пісні;

    Грудень-місячник народознавства;

    Січень- місячник національного виховання;

    Лютий- місячник пам’яті;

    Березень-місячник родинного виховання;

    Квітень- місячник екологічного виховання та природоохоронної роботи; цивільного захисту;

    Травень- міячник національно-патріотичного виховання;

    Червень – місячник оздоровлення.

    У загальноосвітньому навчальному закладі приступили до навчання 535 учнів, здійснювали виховний процес 21 класний керівник, педагог-організатор, практичний психолог, заступник директора з виховної роботи, заступники директора з навчально-виховної роботи, директор школи.

    Педагогічний колектив працював над методичною проблемою виховної роботи школи: «Національно-патріотичне виховання, як спосіб ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації».

    Класні керівники спланували роботу відповідно до плану роботи школи. Питання виховання заслуховувались на нарадах при директорові, педрадах, методичних об’єднаннях класних керівників, раді профілактики попередження правопорушень.

    Протягом року були проведені традиційні тематичні дні та тижні: День Знань, Олімпійський тиждень, Тиждень безпеки дорожнього руху, День вчителя, Всесвітній День прав людини, День пам’яті жертв голодомору, День інвалідів, Всесвітній День боротьби зі СНІДом. У жовтні пройшов тиждень правових знань, в листопаді - акція «16 днів проти насильства», тиждень толерантності.

    У рамках традиційного шкільного фестивалю «Таланти твої, Україно» на високому ідейно-патріотичному рівні пройшли наступні заходи:

    1. Перший урок на тему: «Щоб у серці жила Батьківщина»; класні керівники 1-11 класів,
    2. «Світ моїх захоплень», 6-А клас, кл. керівник К. Панченко,
    3. Святковий концерт до Дня вчителя, 11 клас, кл. керівник Л. Яцишина,
    4. «Посвята в козачата», 2-А клас,кл. керівник Л.Левченко;
    5. Патріотична гра «Сокіл-Джура» до Дня Збройних Сил України, 2-Б клас, кл. керівник О.Вовна;
    6. Свято до Дня соборності України «Ми діти твої, Україно!», 3-В клас, кл.керівник В. Киреєва;
    7. Літературно-музична композиція до Дня увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні, 6-Б клас, кл.керівник Н.Бондаренко.
    8. Урочисте нагородження «Пишаємось вами» (А.Доля, С.Розуван, Н.Шинко);
    9. Святковий концерт «Вітаємо, любі жінки», 9-А,Б класи, кл. керівники Р.Копа, С.Лежніна.

         Окремої уваги заслуговує проведення новорічних ранків для учнів початкових класів під керівництвом педагога-організатора А.Долі, для проведення яких залучені були діти учнівського самоврядування.

    Значна увага приділяється роботі з обдарованою молоддю. Учні школи є постійними учасниками міських та обласних творчих конкурсів (додаток 4).

    Чільне місце у виховній роботі займає сімейне виховання. Традиційними у школі є родинні свята «У великому сімейному колі», «Мати – символ добра на землі», конкурси малюнків «Моя щаслива родина», та інші. В травні педагогом-організатором А.Долею був проведений дистанційний захід До дня сім’ї та до Дня матері, на який представили свої малюнки та фотографії родин учні закладу.

    Протягом навчального року значна увага приділялась національно-патріотичному вихованню учнів, вшануванню пам’яті видатних державних діячів, борців за незалежність України, підтримці учасників АТО, волонтерській роботі учнівського та педагогічного колективів. Класними керівниками Н.Риковою та С. Розуван були організовані зустрічі з учасниками АТО до Дня захисту Вітчизни. До Дня української армії класним керівником О.Вовною проведена національно-патріотична гра «Сокіл-Джура». Класним керівником Л.Левченко була проведена «Посвята в козачата» учнів 2-А класу. Активну участь учні приймали у створенні сувенірів, малюнків, написанні листів бійцям, які знаходяться в зоні проведення антитерористичної операції. До дня пам’яті в травні педагогом-організатором А.Долею була проведена акція «Напиши лист ветерану», в якій взяли участь учні 1-9-х класів.

    З метою формування в учнів високої національної свідомості в шкільній бібліотеці було організовано виставки «Мій рідний край-Сумщина», «Виховуємо свідомого громадянина».

    До Дня Соборності України учні 3-В класу разом з класним керівником В. Киреєвою представили літературно-музичну композицію на тему: «Ми діти твої, Україно!» та виставку малюнків «Моя Україна».

    До Дня пам’яті Героїв Небесної Сотні учнями 6-Б класу представлено літературно-музичну композицію «Герої не вмирають», класний керівник Н.Бондаренко.

    Також вчителі нашої школи широко використовують форми роботи, пов’язані з вивченням історії рідного краю і народу, формуванням почуття поваги до рідної мови, національних та державних символів: організовували краєзнавчі екскурсії, відвідували місця історичних подій, музеї, виставки, брали участь в літературних заходах (додаток №1). Вчитель української мови та літератури І.Красноруцька та її учень Ігор Довбик взяли участь в обласному творчому літературному конкурсі «Моя Україна - соборна, вільна, неподільна!», в якому зайняли ІІ місце. Вчитель початкових класів В.Киреєва та її учениця Анна Розуван взяли участь в міському літературному конкурсі «Проба пера», в якому посіли ІІІ місце.

    З метою прищеплення почуття взаємодопомоги, співчуття діти, батьки, вчителі протягом року неодноразово брали участь в благодійних акціях: «Подарунок для солдата в зоні АТО», «Листи ветеранам», «Книжка, іграшка для дітей, які лікуються у міській дитячій лікарні».

    З метою профілактики негативних проявів серед неповнолітніх в 2019-2020

    н. р. проведено класними керівниками 3-11 класів бесіди, лекції, години спілкування про ведення здорового способу життя. В грудні до Міжнародного дня боротьби зі СНІДом організована зустріч учнів 9-А класу з працівниками Клініки, дружньої до молоді. Питання ведення здорового способу життя, вплив шкідливих звичок на організм людини постійно розглядається вчителями основ здоров’я Н.Грибук та біології І. Бойко. В листопаді було організовано зустрічі учнів 6-А класу та учнів 7-Б класу з працівником Національної поліції Наталією Гайтиною, спеціалістом служби у справах дітей Ларисою Кобою та прослухано лекції на теми: «Вчинення правопорушень серед неповнолітніх», «Насильство в сім’ї. Шляхи його подолання».

    В вересні 2019 року, в рамках тижня правових знань, учні 6-А класу провели зустріч з працівником служби правової допомоги Юлією Зацаринною і прослухали лекцію «Права та обов’язки учнів».

    В 2-х та 3-х класах були проведені уроки чемності «Правила спілкування», класні керівники О.Вовна, Л.Левченко, Л.Литвинова. В 5-х класах – усний журнал «Шляхи вирішення конфліктних ситуацій», класні керівники Н.Нікітіна, Г.Оснач. В 8-9-х класах – години психолога «Причини конфліктів» І.Моісеєнко.

    З 14 березня по 07 квітня було організовано кампанію з питань профілактики проявів насильства та булінгу в учнівському середовищі. Для класних керівників було проведено семінар на тему «Булінг. Що треба знати?» Практичним психологом І.Моісеєнко в 9-х класах було проведено години психолога на тему: «Цінність життя». Також в 1-11 класах пройшли класні години «Життя без насильства», проведена виставка малюнків, створені колажі та плакати на тему.

    Значна увага приділялась створенню належних умов для навчання учнів соціальних категорій (додаток 2). Протягом 2019-2020 навчального року педагогами школи проводились обстеження матеріально-побутових умов проживання дітей різних категорій, складені відповідні акти. (додаток 3). Інформація про виховання дітей в 2 сім’ях направлена до Служби у справах дітей та відділу ювенальної превенції ГУ НП, за матеріалами яких батьків було притягнуто до адміністративної відповідальності.

    У 2019-2020 н.р. позашкільною освітою було охоплено 347 учнів, що складає 65%. Діти займаються у гуртках на базі ЦЕВ, спортивних секціях ДЮСШ «Свема», ДЮСШ «Хімік», ДЮКФП «Патріот», гуртках станції юних натуралістів, туристів, танцювальному колективі «Світанок» (ШХТК), школі мистецтв, музичній школі.

           Упродовж навчального року приділялась достатня увага роботі з профорієнтації учнів. Було продовжено співпрацю школи з міськрайонним Центром зайнятості населення, організовано зустрічі з представниками вищих навчальних закладів Харкова, Києва, Шостки, надані консультації. В школі продовжує роботу профорієнтаційний комплекс (термінал).      

    Важливою сторінкою виховної роботи закладу був природоохоронний напрямок. Учень 8-А Басистий Максим разом з вчителем біології Іриною Бойко взяли участь в регіональному фестивалі біологічних колекцій «Природа навколо нас», присвячений ювілею міської станції юних натуралістів. Учні закладу стали активними учасниками міських конкурсів-виставок «Щедрий врожай Полісся - 2019», «Новорічна феєрія», в яких здобули призові місця.

    З метою благоустрою території навчального закладу, виховання поваги до зеленого багатства країни, прищеплення трудових навичок за класними колективами закріплені шкільні клумби.

             Учениця 9-Б класу Соловей Ліза та учениця 8-А класу Губар Марія були членами Молодіжної дорадчої ради при міському голові, на засіданнях якої обговорюються нагальні проблеми щодо різних галузей розвитку міста Шостки. На одному із заходів ними була презентована авторська книга «Врятувати від забуття».

    Відповідно до вищевикладеного

    НАКАЗУЮ:

    1.Виховну роботу 2019-2020 навчальному році вважати задовільною.

    2.Відзначити сумлінне ставлення до своїх обов’язків класних керівників: Л.Яцишиної, С.Лежніної, Р.Копи, Г.Оснач, В.Киреєвої, Л.Левченко, І.Красноруцької, Л.Двоскіна, К. Панченко, Т.Лукашенко, Т.Медвєдь, О.Вовни, Н.Рикової, Н.Нікітіної.

    3.Заступнику директора з виховної роботи С.Розуван:

    3.1.Продовжити роботу з превентивного виховання та профілактики злочинності серед учнів, спільну роботу з правоохоронними органами з даного питання.

                                                                                         Протягом 2020-2021 н.р.

    3.2.Узагальнювати та поширювати на рівні ЗНЗ ефективний передовий досвід класних керівників із впровадження інноваційних технологій у виховний процес.

                                                                                              Протягом 2020-2021 н.р.

    3.3. Надавати методичні рекомендації з організації виховної роботи.

                                                                                                            За потребою

    1. Класним керівникам 1-11 класів

    4.1. Продовжити виховну роботу з реалізації заходів Концепції національно-патріотичного виховання.  

                                                                      Протягом 2020- 2010 н.р.                                                                                            

    4.2. Активізувати роботу органів учнівського самоврядування, приділяти належну увагу формуванню в учнів моральних принципів, громадянської свідомості, патріотичних поглядів.                                                                                                

                                                                                           Протягом 20210-2021 н.р.

           

    4.3. Активізувати роботу з батьками щодо участі їх в громадському житті школи, класу.

                                                                                          Протягом 2020-2021 н.р.

    4.4. Сприяти активній участі учнів школи в конкурсах дитячої та юнацької творчості.

                                                                          Протягом 2020-2021 н.р.

    4.5. Активізувати позакласну та позаурочну роботу шляхом залучення учнів до гуртків та клубів за інтересами.

                                                                                             Протягом 2020-20121н.р.

    1. 5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з виховної роботи С.Розуван.

    Директор школи                      Наталія ГРИБУК

    Ознайомлені всі класні керівники

    Додаток №1 до наказу по школі

    від .06.2020 року

    Інформація про здійснення екскурсійної діяльності

    з учнями:

    №з/п

    Дата екскурс-сії

    Маршрут

    Клас

    Кількість учнів

    Вчитель

    1.

    21.09.19

    Шостка-Путивль

    4-Б

    20

    С.Розуван

    2.

    30.09.19

    Шостка-Бреч

    9-А-9-Б

    16

    С.Лежніна, Р.Копа

    3.

    18.12.19

    Шостка, ПТУ №19

    3-А

    22

    Н.Свергунова

    4.

    20.02.19

    Шостка, ПТУ №19

    4-А-4-Б

    31

    С.Розуван, Т.Шадура, І.Моісеєнко

    Додаток №2 до наказу

    по школі від .05.2020 року

    Соціальний паспорт

    Шосткинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11

    станом на 01.06. 2020 року

    №з/п

    Категорія

    Кількість

    дітей

    Кількість сімей

    1.

    Діти, позбавлені батьківського піклування

    10

    10

    2.

    Діти, які виховуються в прийомних сім’ях

    3

    3

    3.

    Діти з багатодітних родин

    20

    13

    4.

    Діти-інваліди

    7

    7

       5.

    Діти з малозабезпечених сімей

    35

    25

    6.

    Діти, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС

    16

    15

    7.

    Діти з неповних родин

    58

    50

    8.

    Діти -напівсироти

    11

    11

    9.

    Діти з деструктивних сімей

    2

    1

    10.

    Діти, батьки яких учасники АТО

    33

    30

    11.

    Учні, які перебувають на обліку у СКМСД

    -

    -

    12.

    Учні, які перебувають на обліку в ССД міськвиконкому

    -

    -

    13.

    Учні, які перебувають на обліку у школі

    3

    3

    Додаток №3 до наказу

    по школі від .06.2020 року

    Участь учнів у міських та обласних творчих конкурсах

    №з/п

    Назва заходу

    Рівень

    (етап)

    ПІБ учня, назва команди

    Клас

    Номінація

    Нагороди

    1.

    Змагання з початкового технічного моделювання

    міський

    Чвертка Платон, Чвертка Прохор

    3-В

    Графічне завдання

    Участь

    2.

    Виставка-конкурс

    «Новорічна феєрія»

    міський

    Колективна робота

    3-А

    «Ялинка своїми руками»

    ІІ місце

    3.

    Виставка-конкурс

    «Новорічна феєрія»

    міський

    Курбацька Катерина

    4-Б

    «Різдвяний віночок»

    ІІ місце

    4.

    Виставка-конкурс

    «Новорічна феєрія»

    міський

    Кравцова Аліна

    1-Б

    «Ялинка своїми руками»

    Подяка управління освіти

    5.

    Виставка-конкурс

    «Щедрий урожай Полісся-2019»

    міський

    Снітко Ангеліна, Муршудова Юлія, Кузьменко Дар’я

    6-Б,6-А

    Композиція

    ІІ місце

    6.

    Фестиваль

    біологічних колекцій

    «Природа навколо нас»

    міський

    Басистий Максим

    8-А

    Колекція комах Сумщини

    Подяка управління освіти

    7.

    Літературний конкурс «Проба пера»

    міський

    Розуван Анна

    3-В

    Номінація «Проза»

    ІІІ місце грамота управління освіти

    8.

    Творчий конкурс

    «Моя Україна – соборна, вільна, неподільна!»

    обласний

    Довбик Ігор

    8-Б

    Номінація «ЕСЕ»

    ІІ місце

    9.

    Всеукраїнський дитячий літературний конкурс на

    протипожежну тематику

    міський

    Козлова Кіра, Букіна Вероніка

    4-Б,

    7-Б

    Номінація «Казка»

    Участь

    10.

    Всеукраїнський дитячий конкурс «Охорона праці очима дітей»

    міський

    5 робіт

    5-9 класи

    Малюнок

    Участь

    11.

    Патріотична естафета, присвячена Дню українського козацтва та Дню захисника Вітчизни

    міський

    команда

    9-11 класи

    Естафета

    Участь

    12.

    Першість міста з шашок «Диво-шашки-2019»

    міський

    команда

    3-9 класи

    Командна гра

    участь

    13.

    Презентація книги «Врятувати від забуття»

    міський захід Дорадчої ради при міському голові

    Соловей Єлизавета, Губар Марія

    8-А,

    9-Б

    Презентація книги

    участь

                                                                  

                                          

    План заходів на осінні канікули

    План виховної роботи школи

    Національно-патріотичне виховання

    РОБОТА З БАТЬКАМИ. ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ.

     Ніколи не займайтесь "виховною роботою” в поганому настрої.

    · Чітко визначте, що ви хочете від дитини (і поясніть це їй), а також дізнайтесь що вона думає з цього приводу.

    · Надайте дитині самостійність не контролюйте кожен її крок.

    · Не підказуйте готового рішення, а показуйте можливі шляхи до нього і розглядайте з дитиною її правильні і неправильні, доцільні і недоцільні кроки до мети.

    · Не пропустіть моменту коли досягнуто перщі успіхи. Відмітьте їх.

    · Вкажіть дитині на допущену помилку, щоб вона осмислила її.

    · Оцініть вчинок, а не особистість. Пам’ятайте: сутність людини і її окремі вчинки не одне і те саме.

    · Дайте дитині відчути (посміхніться), що співчуваєте їй, вірите в неї, незважаючи на помилку.

    · Ви повинні бути твердими, але добрими.

    Права кожної людини закінчуються там, де починаються права іншої, і кожна людина повинна поважати права іншої людини.
    (Посібник для початкового вивчення прав людини "Перші кроки”)

    Всі люди на Землі мають рівні права та свободи. Ці права закріплені Загальною Декларацією прав людини, що прийнята Генеральною Асамблеєю 00Н в 1948 році.

    Ваша дитина, як і будь-яка інша людина, має рівні людські права.

    Права дитини закріплені Конвенцією про права дитини, що проголошена Генеральною Асамблеєю 00Н 20. 02.89 р.

    КОЖНА ДИТИНА МАЄ ПРАВО:


    • на рівень життя, необхідний для фізичного, розумового, духовного, морального та соціального розвитку;
    • на захист здоров'я та медично-санітарне обслуговування;
    •на захист від поганого поводження, від відсутності турботи з боку батьків, або тих, хто забезпечує за ними догляд;
    • на захист від жорстоких, нелюдських або принижуючих достоїнство людини видів поводження чи покарання;
    • на захист від будь-якого покарання;
    • на захист від сексуальних домагань;
    • на проживання з батьками та на підтримку контакту з батьками у разі їх розлучення;
    • на вільне висловлювання поглядів з усіх питань, що стосуються життя;
    • на свободу думки, совісті, віросповідання;
    • на особисте життя, на недоторканність житла, таємницю кореспонденції.

    Коли права дитини порушуються


    • Коли не забезпечена ЇЇ безпека для життя та здоров'я
    • Коли її потреби ігноруються
    •Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження
    • Коли порушується недоторканність дитини
    • Коли дитину ізолюють
    • Коли дитину залякують
    • Коли вона не має права голосу при прийнятті важливого для сім'ї рішення
    • Коли вона не може вільно висловлювати свої думки і почуття
    • Коли її особисті речі не є недоторканими
    • Коли її використовують в конфліктних ситуаціях з родичами
    • Коли дитина стає свідком приниження достоїнства інших людей

    Діти в суспільстві найбільш уразливі
    Діти, права яких порушуються, часто стають соціально і психологічно дезадаптованими.

    Як реагує дитина на порушення її прав?


    - Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона грубить, блазнює, б'ється, замикається в собі і т.д.).
    - ЇЇ турбує особиста безпека і любов до неї.
    - Вона часто буває в поганому настрої.
    - Може втекти з дому.
    - Може приймати наркотики або алкоголь.
    - Може робити спроби суїциду (замаху на своє життя}.

    Що батьки можуть зробити для своєї дитини?

    • Пам'ятати, що дитина - це окрема особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби, які належить поважати.
    • Забезпечити її фізичну безпеку. Впевнитися, що вона знає телефони 01, 02, 03, 04, імена та телефони близьких родичів і сусідів.
    • Навчити її казати "Ні", навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно.
    • Негайно припинити фізичну і словесну агресію по відношенню до неї та до інших людей.
    • Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями і думками.
    • Пам'ятати про її вік та про те, що вона має особистісні особливості.
    • Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними.
    • Залучати дитину до створення сімейних правил.

    Пам’ятайте!ДИТИНА БУДЕ ПОВАЖАТИ ПРАВА ІНШИХ ЛЮДЕЙ, ЯКЩО ЇЇ ПРАВА БУДУТЬ ПОВАЖАТИСЯ, ЯКЩО ВОНА САМА БУДЕ СКЛАДАТИ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ І НЕСТИ ЗА НИХ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

    Де я можу більше дізнатися про права своїх дітей?


    Загальна Декларація прав людини, прийнята Генеральною Асамблеєю 00Н 10.12.1948р.
    Конвенція про права дитини, прийнята Генеральною Асамблеєю 00Н 20.02.89р.
    Перші кроки. Посібник для початкового вивчення прав людини.
    Настільна книга для молоді «Твої права». Міжнародна ліга прав дітей та молоді. Київ-1999р.
    Комітет сприяння захисту прав дитини, м. Київ, тел. 295-26-96
    Всеукраїнський комітет захисту прав людини.
    м. Київ, пров. Шевченко,13/21-В. к. 8, тел. 228-87-83
    Міжнародний Гуманітарний Центр «Розрада», тел. 234-83-68

    ЗА МАТЕРІАЛАМИ УКРАЇНСЬКОЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ РИНКОВИХ РЕФОРМ

    КОРИСНІПОСИЛАННЯ

    ЗНАЙТИНАС

    © 2024 . Всі права захищено. Розроблено веб-студією "Sigma"