В НАШІЙ БІБЛІОТЕЦІ МОЖНА:

    - взяти цікаву книгу;

    - розповісти про книгу, яка сподобалась;

    - підготувати доповідь, повідомлення або презентацію;

    - знайти в мережі Інтернет потрібну для навчання інформацію;

    - почитати журнали та енциклопедії;

    - виконати домашнє завдання.

    ЩО ЧИТАТИ?

    Ви часто запитуєте бібліотекаря: “Дайте, будь ласка, почитати щось гарне.” Але різному емоційному стану відповідає різна художня література.

    Художнє слово володіє універсальною здатністю пробуджувати уяву, фантазію, переносити в омріяний світ, сприяти самовираженню через контакт із віртуальним художнім світом.

    Тому, якщо ти:

    - прагнеш до емоційної розрядки, то гарна, чуттєва поезія може налаштувати на ліричний лад;

    - хочеш відволіктись від буденних клопотів, то гостросюжетна проза - найкраще читання в такому випадку. Воно скрасить буденність та подарує цілу гаму переживань;

    - хочеш спонукати себе до емоційних роздумів про життя, то зображення людських доль – це читання для тебе;

    - хочеш заповнити свій вільний час, то читання – це змістовне, благородне і приємне проведення дозвілля.

    ЯК ВИБРАТИ КНИГУ ДЛЯ ЧИТАННЯ ?

    Зайшовши до бібліотеки, треба звернутись до її каталогів. В перекладі з грецької „каталог” означає „перелік”. Отже, каталог – перелік усіх книг, які є в бібліотеці. Каталог необхідний кожній бібліотеці, він служить посередником між книгою і читачем. Переглядаючи каталог, читач дізнається, чи є вбібліотеці потрібна йому книга, які книги є в бібліотеціз даної теми, які книги конкретного автора можна прочитати в цій бібліотеці.

    В картотеках картки з назвами книг підібрані за окремими темами.

    На книжкових виставках ти завжди знайдеш цікаві книги.

    Переглянь бібліографічні покажчики. Це книги про книги. В них ти знайдеш анотації – короткі розповіді про зміст книги і поради, кому рекомендована дана книга.

    Ти можеш сам вибрати книгу з полиць відкритого доступу.

    ЯК ПРАЦЮВАТИ З ПІДРУЧНИКОМ?

    Прочитай увесь заданий текст, глибоко вдумуючись у його зміст. Пам’ятай, що читання підручника без напруження думки – марна трата часу.

    Працюй завжди з ручкою або олівцем в руках.

    Засвоєнню допоможуть схематичні малюнки й записи.

    Поділи в думці текст на частини і знайди основну думку.

    Читаючи текст, пов’язуй його з часом, картою,графіками, схемами підручника. Пам’ятай, що безхронології та карти немає історії.

    Порівнюй, зіставляй вивчений матеріал, факти,явища з іншими.

    Складай короткий усний (письмовий) план прочитаного. Коли такий план подано вчителем, то вивчай матеріал за планом.

    Намагайся в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене в кінці параграфа.

    Привчай себе до самоконтролю: обов’язково перекажи вголос або про себе заданий матеріал,спочатку частинами, а потім – у цілому весь параграф. Роби це так, щоб словам було тісно, а думкам – просторо.

    Виконуй завжди домашні завдання.

    Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй систематично і наполегливо над книжкою.

    ЯК ПРАЦЮВАТИ З ТЕКСТОМ ПАРАГРАФА?

    Уважно прочитай текст параграфа, запитання і завдання до нього.

    Знайди в тексті відповіді на поставлені запитання. Виконай усі завдання.

    Запам’ятай усі терміни і поняття.

    Склади план своєї розповіді. Перекажи зміст тексту відповідно до складеного плану, використовуючи у своїй розповіді нові терміни, поняття.

    Як користуватися навчальною, довідковою та додатковою літературою?

    * Використовуючи навчальну, довідкову і додаткову літературу, уточніть, що саме вас цікавить.

    * Подумайте, де найбільша можливість одержати відповідь на запитання, що вас цікавить: у підручнику,довіднику чи додатковій літературі.

    * Насамперед використайте підручник, потім – довідник, а тоді – додаткову літературу.

    * Відкриваючи книжку, спочатку прочитайте зміст і покажчик термінів, назв. Залежно від мети використайте такі види читання:

    - читання – перегляд, коли книжку переглядають швидко, зупиняючись на окремих сторінках (мета такого перегляду – перше ознайомлення з книгою, одержання певного уявлення про її зміст);

    - вибіркове читання або повне, коли читають не весь текст, а тільки потрібні місця; читання з різних видів записів прочитаного.

    * Відшукавши у книзі потрібний розділ, параграф чи сторінку, не обмежуйтеся побіжним поглядом, а випишіть потрібну для себе інформацію, виділіть основне, складіть план прочитаного.

    ЯК ПРАЦЮЮТЬ З ДОВІДКОВОЮ ЛІТЕРАТУРОЮ?

    Навіть найрозумніша людина в світі не може пам’ятати великі події сучасного та минулого, численні дати, цифри, факти. Доповнюють пам’ять людини книги, які всезнають, словники, довідники, енциклопедії. Ці книги – друзі нашої пам’яті, вони дають відповідь на будь-яке питання. Як же ці книги побудовані? Як ними користуватися в роботі? Найпростіші з них :

    1. Словники. В них зібрані слова, розташовані в алфавітному порядку. Найбільшим попитом користується орфографічний словник. Майже всі ми ним користуємося, коли не знаємо, як писати те чи інше слово. Коли ж Вас цікавитиме значення слова та історія його походження – користуйтеся „Тлумачним словником”. Словник російського вченого і письменника В.Даля, де автор зібрав 200000 слів, особливо відомий. Кожне слово тут має пояснення і тлумачення. Цей словник надає велику допомогу причитанні російської дореволюційної літератури, пояснює слова, які нам сьогодні незрозумілі. Читаючи газети та журнали, ви часто зустрічаєтесь зі словами, які прийшли з інших мов народів світу – тут вам допоможе „Словник іншомовних слів”. Кожен учень – повинен мати відповідні навички роботи зі словником. Уважно переглядайте передмову до словників,знайомтеся з умовними позначеннями. Нашим добрим помічником є:

    2. Енциклопедії. Саме слово взяте з грецької мови і означає: „коло знань”. В наш час енциклопедіями називають книги, в яких коротко викладено у певній системі дані про науку,техніку, культуру, природу, мистецтво та ін. У більшості матеріал в енциклопедіях розміщено аалфавітному порядку.Винятком з цього є „Дитяча енциклопедія”. В ній матеріал розташований по системі знань. В її створенні брали участь педагоги, письменники, художники.Кожний том присвячений окремій галузі знань. У кожному томі вміщуються таблиці й різні допоміжні покажчики: хронологічний, алфавітний,бібліографічний. Останній рекомендує найбільш цікаві книги з теми, якій присвячено даний том. Як же користуватися „Дитячою енциклопедією.”? Насамперед, потрібно визначити, в якому том ізнаходиться потрібний матеріал. Припустимо, що вас цікавить історія середніх віків. „Історія людського суспільства” знаходиться в 7-му томі, отже, необхідний матеріал ми знайдемо в 7-му томі. Є ще галузеві енциклопедії: географічна, хімічна,технічна... Вони також допоможуть вам у вивченні шкільної програми.

    ЯК НАПИСАТИ РЕФЕРАТ?

    Визначити тему.

    Дібрати літературу: документи, першоджерела; монографії, довідники, збірники; газетні та журнальні матеріали.

    Ґрунтовно вивчити літературу.

    Скласти первісний варіант плану майбутнього реферату.

    Виділити основні питання.

    Систематизувати опрацьований матеріал.

    Остаточно продумати та уточнити план реферату.Обов’язково включити у план актуальні теми і їхзначення.

    Написати реферат.

    У кінці реферату слід скласти список використаної літератури.

    ЯК ЧИТАТИ ГАЗЕТУ?

    Читай газету щодня.

    Газети розкажуть тобі про найважливіші події, що відбуваються в нашій країні й у всьому світі.

    Перед тим, як почати читати газету, переглянь заголовки всіх статей – це допоможе тобі вибрати в ній найцікавіший матеріал.

    Читаючи газету, користуйся картою. Знайди на ній місця, про які прочитав у газеті.

    Пояснення незрозумілих слів знайди в словнику, або про їх значення запитай у вчителя, бібліотекаря.

    Опрацюй додаткові інформаційні джерела, що стосуються тематики, яка тебе дуже зацікавила.

    КОРИСНІПОСИЛАННЯ

    ЗНАЙТИНАС

    © 2024 . Всі права захищено. Розроблено веб-студією "Sigma"